Welk bedrijfsuitje past bij jullie?
Direct Toegang
X
Welk bedrijfsuitje past bij jullie?
50% Complete
Ontvang het overzicht met 5 typen bedrijfsuitjes. Ontdek snel wat voor bedrijfsuitje het beste bij jouw collega's past.

Page content

article content

Strandpaviljoen in de spotlight: Patagonia Beach in Scheveningen

"Passie en plezier als basis voor kwaliteit"

Bij Windshift organiseren we met veel passie en plezier activiteiten op het strand. Zowel voor een bedrijfsuitje, als jaarlijkse beloning voor het personeel of ter investering in het personeel tijdens een teambuilding programma. Langs de hele Nederlandse kust hebben we zo contact met verschillende strandpaviljoens. We werken hier samen met paviljoen eigenaren die dezelfde passie en plezier in hun werk stoppen en die dezelfde kwaliteit leveren als we bij onze strandactiviteiten gewend zijn.

Het leek ons dan ook leuk om de mensen achter deze paviljoens te vragen hoe het is om een strandtent te runnen en of het wel echt zo fantastisch is als dat het lijkt. Je werkt immers op het strand en je hebt altijd te maken met blije mensen. Toch?

Maak kennis met Patagonia Beach

Patagonia opende voor het eerst de deuren in het voorjaar van 2014. Het was al snel duidelijk dat dit een nieuwe hotspot zou worden op het strand en een aanwinst voor het Zwarte Pad. Het paviljoen wordt vaak opgenomen in de lijstjes van beste paviljoens van scheveningen en zelfs ook bij de beste van Nederland.

Van succesvolle carrière naar eigen paviljoen

Deze keer geven we speciale aandacht aan Jasper & Marjan die samen Patagonia Beach in Scheveningen runnen. Patagonia is de eerste strandtent aan het Zwarte Pad. Een heerlijk en relatief rustig stuk strand aan de noordkant van Scheveningen.

Jasper en Marjan van Patagonia

Marjan en Jasper samen met de kids

Jasper van der Hoek en Marjan Hofstra  zijn beide echte buitenmensen. Gek op de bergen, het strand en de zee. Jarenlang werkten ze binnen 4 muren. Jasper als bank directeur en Marjan als persoonlijke coach voor Gehandicapten. De stap naar het strand lijkt dan ook niet direct heel logisch.

Allebei zeer gelukkig met hun baan, altijd druk maar niet buiten. Een bedrijf runnen voornamelijk in de buitenlucht kwam dan ook vaak terug in de gezamenlijke gesprekken tijdens etentjes en vakanties. Want hoe leuk hun baan ook was, de rest van hun leven dezelfde baan was niet wat ze voor ogen hadden.

Jasper en Marjan hadden niet alleen een leuke drukke baan maar ook twee kindjes van 1 en 5 jaar. Toch diende zich twee jaar geleden een kans aan die ze niet konden laten lopen. Een eigen Strandtent op het strand van Scheveningen. Het was dan ook snel rond dat ze hier volledig voor zouden gaan. Het werd strandpaviljoen Patagonia Beach.

Patagonië – het beloofde land in Zuid-Amerika. Voor Jasper en Marjan, het land dat hen drijft en waar ze van dromen. Het mysterieuze land waar alles is. Van zon, zee en ruimte, maar ook van bergen, ruwe vlaktes, outdoor en puurheid.

Een plek waar je thuis komt, alles bij de hand hebt en toch buiten bent, weg van alles.

Een hele spannende maar wat hun betreft een logische stap. Een bedrijf waar je veel buiten bent maar waar hard gewerkt moet worden. Waar je elke keer weer moet beseffen dat er meer geld naar buiten gaat dan naar binnen komt maar waar je volledig je zelf in terug vindt.

Dat klinkt heerlijk maar roept ook wat vragen op..want,

Hoe run je een druk paviljoen met twee jonge kindjes:

Jasper: Vooral blijven waken over de quality time met de kindjes is iets wat altijd bovenaan onze lijst staat. Toch sluipt de drukte van alle dag er wel eens tussendoor maar samen zitten we er bovenop om dit buiten te sluiten en accepteren het van elkaar als het even niet lukt.

Het is altijd druk op het paviljoen, niet alleen met klanten maar ook met gebeurtenissen waar je, als je net wakker wordt geen rekening mee gehouden had. Een kapotte oven, personeel wat te laat of niet komt. Maar ook leuke dingen zoals grote bedrijfsfeesten,concertjes en tv opnames.

Een strandpaviljoen is te gek om te runnen maar het moet absoluut niet ten koste gaan van de kinderen.

Hoe zijn de rollen van jullie verdeeld in het bedrijf?

Jasper; Ik heb vooral veel contact met onze leveranciers en zorg dat alles geleverd wordt. Maar dat niet alleen want het paviljoen moet in de winterperiode geschilderd en opgeknapt gemaakt worden voor het volgende seizoen.

In Maart moet er flink gebouwd worden. Staat alles weer dan praat ik graag met mijn gasten op het terras en in het restaurant, neem personeel aan en zorg dat alles in de keuken en op de werkvloer reilt en zeilt.

Ik maakte tot voor kort nog alle offertes en facturen maar daar heb ik nu gelukkig twee leuke meiden voor aangenomen. Het is bijna teveel om op te noemen.Ik ben eigenlijk altijd aan het werk.

Hoe druk het ook is, ik voel me soms nog schuldig dat ik niet ‘werk’ terwijl ik er misschien net 100 uur per week op heb zitten.

Marjan is de interieur styliste van ons tweeën. Zij zorgt dat Patagonia Beach de sfeer uit ademt waar men zich thuis voelt en graag terug komt. Rommel- vlooien- tweedehands- of brocante markten worden dan ook allemaal afgestruind. Tijdens vakanties worden ideeën opgedaan waar zij weer mee aan de slag kan.

Marjan verzorgt de complete personeelsplanning en daarnaast is ze natuurlijk net zo vaak op de vloer terug te vinden als aanspreekpunt. Contact met onze gasten, aansturen van het personeel, de indeling van het paviljoen en het coördineren van partijen horen hier ook bij.

Deze video's zijn vorig jaar genomen tijdens de opnames van Hotel Di-Rect, het 15 jarig bestaan van de band Direct. Dit leverde mooie beelden op van het terras.

Wat vinden jullie belangrijk en waarom is Patagonia anders dan andere paviljoens

Jasper: Wij staan voor hoge kwaliteit. Goed eten en mooie wijnen. Gasten worden dan ook geregeld gevraagd wat ze van het eten en de nieuwe wijn vinden. Is de combinatie wel goed en wat zouden we kunnen verbeteren.

Veel gasten komen uit een wat hoger segment maar wie het ook is, iedereen wordt met evenveel warmte en enthousiasme ontvangen. Even verslappen en denken dat we er zijn hoort ook niet bij wie wij zijn. We proberen continu scherp te zijn en ook op de dagen met prachtig weer en een vol strand leveren we dezelfde kwaliteit.

Er gebeurt altijd weer wat nieuws, dus je moet altijd scherp en vernieuwend blijven. Niet alleen Marjan en ik runnen Patagonia maar met 40 soms wel 50 mensen op de payroll zorgen we er samen voor dat iedereen van wandelaar, familie of multi-national zich meer dan welkom voelt.

Het seizoen loopt ongeveer van half maart tot half oktober. Wat doen jullie dan van oktober t/m maart?

Jasper: De winterperiode is vooral om bij te tanken en eindelijk tijd voor familie en voor elkaar. Omdat de kindjes inmiddels leerplichtig zijn, gaan we een paar keer in die periode op vakantie. lekker op de bonnefooi rondreizen in Azië of Latijns Amerika. Beetje surfen, beetje kiten, beetje klimmen, duiken, de Alpen in en off piste snowboarden. Zelf schaats ik ook veel. Mijn doel is de Elfstedentocht. Marjan komt uit Friesland dus we zijn daar vaak en zo ben ik kind aan huis op Thialf.

De winter is ook de periode om veel  styling en food & drink ideeën op te doen.

Tegen het einde van de winter gaat het grootste deel van de tijd  (zo’n 35 uur in de week) op aan gesprekken voeren met leveranciers, sollicitanten en chefs. Klussen aan nieuw meubilair of opbouw en verbouwingen voorbereiden in de winteropslag. Eind maart is dat klaar, maar in januari gaan we alweer volop aan de bak. Een mooie cyclus, we bewegen mee met de seizoenen!

Hoe kijken jullie tot nu toe terug op de eerste 2 jaar als strandtent eigenaar?

Jasper; We hadden een business model voor ogen waarbij er een wederkerende wisselwerking zou ontstaan tussen particulieren en de zakelijke markt. Particulieren komen en denken wat een mooie locatie voor ons bedrijf en mensen die komen met het bedrijf denken wat een leuke plek om met mijn kinderen en mijn vrouw een hapje te komen eten op een zaterdag. Dat is een combinatie die werkt. Het is hard werken maar het concept klopt.

Achteraf een hele mooie keuze, waar we heel blij mee zijn. Waar we wel elke dag moeten beseffen dat het elke keer weer verdient moet worden. En dat we moeten blijven kijken hoe we ons leven inrichten. Als je niet uitkijkt werk je voor je het weet 120 uur, 7 dagen in de week. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We zijn er heel erg blij mee zoals het nu gaat.

We waren heel blij met onze oude baan maar zijn nog gelukkiger dat we twee en een half jaar geleden deze stap hebben gemaakt.

Dit is een conclusie die we delen en ook terug zien in de meesten van ons personeel. Die werken hier graag en met veel plezier. Dat blijven we ook nog wel even doen, we zijn nog lang niet weg!

Comment Section

1 reactie op “Strandpaviljoen in de spotlight: Patagonia Beach in Scheveningen


Door Alex ten Klei op 18 mei 2016

Zie je deze plek al als volgende locatie voor jullie bedrijfsuitje? We doen graag een voorstel voor een compleet programma op het strand of we maken een afspraak op locatie voor een kop koffie bij Jasper en Marjan. Populaire activiteiten hier zijn Expeditie Robinson, Wie is de Mol en de Beach Olympics.

Plaats een reactie


*