Eerste wereldwijde MVO teambuilding evenement op 12 December
25 november 2016 
in MVO

Eerste wereldwijde MVO teambuilding evenement op 12 December

Dit artikel is gebaseerd op een persbericht dat we op 25-11-2016 hebben uitgegeven naar aanleiding van ons wereldwijde MVO teambuilding evenement op 12 december. Persbericht Go-Give NL     PressRelease Go-Give EN

De feestdagen komen eraan en door middel van een unieke MVO (CSR) teambuilding activiteit zetten alle wereldwijde partners van Catalyst Global de kerstgedachte kracht bij.

Windshift doet, samen met alle andere 41 wereldwijde partners van Catalyst Global, als Nederlandse licentiehouder mee aan een speciale versie van de  ‘treasure hunt’ Go Give.  Op 12 december volgt deze activiteit de zonsopkomst over de hele wereld waarmee het de eerste wereldwijde teambuilding activiteit is  die maar liefst 24 uur duurt.

De wetenschap achter MVO (CSR)

Uit een onderzoek gepubliceerd in het ‘International Journal of Happiness and Development’ is gebleken dat geven aan goede doelen het grootste gevoel van geluk oplevert als dit samen met anderen gedaan wordt.

“It makes sense. Giving is an act of participation in the world and relationships around us. So giving as a group rather than as an individual making an anonymous donation makes us feel happiest,” volgens Esther Daniel, Hoofd Marketing, Catalyst Global. “This is great news for organisations wanting to boost employee happiness. Capitalising on this collective giving concept though a consistent, genuine CSR program is a win-win solution.”

De voordelen van CSR gaan verder dan alleen het plezier van geven als werknemers meedoen aan een programma wat ook gericht is op leren en het vergroten van de betrokkenheid als groep. Een recente studie van ‘Consultancy of Corporate Citizenship’ laat zien dat als werknemers mee kunnen doen met goede doelen projecten, de kosten voor ‘training and development’ afnemen.

Go Give en B1G1

Sinds December 2015 is Windshift, net als Catalyst Global, lifetime partner van Buy1GIVE1 (B1G1). B1G1 is een internationale goede doelen organisatie. Bij B1G1 wordt 100% van de donaties van de leden besteed aan partner Non-Profit Organisations (NGOs). B1G1 focust vooral op de impact van het geven in plaats van op het bedrag dat besteedt wordt.

Go Give is een teambuilding activiteit die speciaal ontwikkeld is om het plezier van geven samen te beleven. De deelnemers bezoeken zoveel mogelijk checkpoints waar ze allerlei opdrachten kunnen doen zoals foto of video opdrachten, fysieke challenges en diverse vragen. Elke opdracht is gekoppeld aan een B1G1 project.  De teams kiezen dus zelf het project waaraan ze willen geven en zodra de opdracht is vervuld komt de impact vrij.

Go Give is een leuke en ervaringsgerichte leertool waarbij blijvende effecten op individueel en team nivo zijn bewezen. Deelnemers doen actief mee en ontwikkelen empathie terwijl ze hun vaardigheden aanscherpen om als team te werken.

“Still 2 weeks away and we are buzzing with the excitement of the first global Go Give. Yes we want to participate in the fun that we watch our clients experience every day, but it’s more than that: the thought of how many lives we can positively impact by giving together is exhilarating.” said Esther Daniel, Head of Marketing of Catalyst Global.

“So, when you wake up on December 12 you’ll know that somewhere around the globe the people who brought you team building are out there having fun and experiencing the joy of giving.”

Voorafgaand aan 12 december en op de dag zelf kan je deze wereldwijde Go Give volgen via

#GoGiveLikeUs

 

Windshift en Catalyst Global

Catalyst Global logoCatalyst Global is één van de pioniers op gebied van corporate teambuilding. Inmiddels veelvuldig bekroond met diverse prijzen en ruim 29 jaar geleden opgericht. De kracht van intelligente spel ontwerpen wordt gebruikt om teambuilding activiteiten te ontwikkelen die de cultuur van teams positief en blijvend beïnvloedt. Catalyst Global teambuilding concepten worden via het partnernetwerk in meer dan 40 landen aangeboden en is daarmee het grootste netwerk in zijn soort . Sinds 2015 is Windshift de Nederlandse licentiehouder. Hiermee hebben we de exclusieve rechten voor meer dan 100 teambuilding concepten.

Over de schrijver
Al tijdens het lesgeven op een Zeilschool als bijbaantje is de passie voor spelenderwijs leren ontstaan. Het is vooral bij kinderen heel duidelijk zichtbaar dat leren vanzelf gaat als ze het naar hun zin hebben. Dit spelenderwijs leren is later de basis geweest om voor mezelf te beginnen als vlieger en kitesurf school. Inmiddels is dat uitgegroeid tot full-service evenementen bureau voor de zakelijke markt. Fun als basis voor leren is altijd de rode draad gebleven.
Reactie plaatsen